Κατηγορίες

We are in Social
29 Σεπ
2014
Advertising & PR
1454 Views

Είναι ηθικό το Native Advertising;

Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;

Δεν έχει κάποια σχέση με τους διαφημιζόμενους συνδέσμους που ξέρουμε από τα Google Ads ή άλλα affiliate marketing sites. To Native Advertising έγινε γνωστό στις αρχές του 2013 όταν στο ενημερωτικό site The Atlantic δημοσιεύτηκε ένα άρθρο με τίτλο “David Miscavige Leads Scientology to Milestone Year,” συνοδευόμενο από μία μικρή μπάρα που ανέφερε “Sponsored Content”.

Στην ουσία είναι ένα πιο εξελιγμένο advertorial (advertised editorial) το οποίο θα πρέπει να καλύπτει δύο βασικά κριτήρια. Πρώτον να είναι εμφανές ότι πρόκειται για διαφημιζόμενο άρθρο και δεύτερον, εκεί που που πολλά advertorial αποτυγχάνουν, να συμβάλλει στην αρθρογραφία του site το οποίο το φιλοξενεί.

Είναι εμφανής η διαφήμιση;

Το πρώτο σκέλος είναι ξεκάθαρο και ήδη έχουμε διαβάσει πολλά posts που φέρουν τη σημείωση του Διαφημιζόμενου Άρθρου. Οι αναγνώστες δεν πρέπει να αισθανθούν προδομένοι από το άρθρο. Πρέπει να είναι πολύ εμφανές το σημείο που αναφέρει ότι πρόκειται για διαφήμιση αλλιώς οι αναγνώστες είναι ικανοί να χλευάσουν και το site και το διαφημιζόμενο προϊόν. Ξεκάθαρες κουβέντες λοιπόν και δεν θα βλάψει.

Προσφέρει ουσιαστική πληροφορία;

Εκεί που τα πράγματα μπερδεύονται είναι το δεύτερο σκέλος. Τι σημαίνει «να συμβάλλει» στην αρθρογραφία του οικοδεσπότη site; Ποιος το κρίνει; Μα φυσικά ο administrator του site και εν τέλει οι αναγνώστες, οι οποιόι πλέον μπορούν να καταλάβουν πότε ένα άρθρο διαφημίζει απροκάλυπτα και πότε όντως προσφέρει κάτι νέο και ενδιαφέρον.

Ένα Native Advertising post οφείλει να προσφέρει αξία στον αναγνώστη, όχι τόσο από την ενδεχόμενη πώληση του προϊόντος, αλλά από την πληροφορία που του προσφέρει. Επίσης, το άρθρο πρέπει να είναι γραμμένο με τέτοιο τρόπο που ταιριάζει στο κάθε κοινό που επισκέπτεται το site. Για παράδειγμα, αλλιώς θα γράψουμε το άρθρο για ένα ειδησεογραφικό blog και αλλιώς για ένα αθλητικό.

Είναι ηθικό;

Εδώ είναι η ερώτηση κλειδί. Δεν θα ανοίξουμε το κουτί της Πανδώρας του τι είναι ηθικό και ανήθικο στη διαφήμιση. Αυτό είναι ένα θέμα συζήτησης και έρευνας από μόνο του.

Πολλοί διαφημιζόμενοι θα ήθελαν να έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν για Native Advertising με την προϋπόθεση να απαλείψουν την «ενοχλητική» μα και απαραίτητη σημείωση της Πληρωμένης Διαφήμισης. Θεωρούν και μάλλον δίκιο έχουν ότι ο κόσμος μόλις διαβάσει ότι πρόκειται για διαφήμιση απλά δεν το διαβάζει.

Το ιδανικό σενάριο θα ήταν οι αναγνώστες όχι μόνο να το διαβάζουν αλλά και να το μοιράζονται στα social media με τους φίλους τους.

Δοκιμάστε

Η δοκιμή ποτέ δεν έβλαψε στο marketing. Δοκιμάστε να ανεβάσετε σε site ένα άρθρο που να ταιριάζει στο ύφος των αναγνωστών και να προσφέρει ουσιαστική πληροφορία. Μην το πήξετε στα link! Μιλήστε ανθρώπινα και όχι διαφημιστικά. Μοιραστείτε μία καθημερινή ιστορία σας. Ο κόσμος λατρεύει τις αφηγήσεις. Τέλος, μην φοβηθείτε την κριτική. Και αυτό όφελος θα είναι στην προσπάθεια να αποκτήσει το brand σας μία ξεχωριστή προσωπικότητα.



Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Advertising & PR
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Advertising & PR
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Advertising & PR
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Advertising & PR
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Advertising & PR
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Advertising & PR
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Advertising & PR
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Advertising & PR
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Advertising & PR
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;
L’Oreal Makeup Genius: Το κινητό καθρέπτης
02 Απριλίου 2015
Advertising & PR
L’Oreal Makeup Genius: Το κινητό καθρέπτης
Πως θα ήταν αν μπορούσαν οι γυναίκες να τεστάρουν κάθε νέο make up χωρίς την αγορά του; H L’Oreal Paris φέρνει τις νέες σειρές των προϊόντων της πιο κοντά στους καταναλωτές της.

Tags