Κατηγορίες

We are in Social
24 Οκτ
2014
Social Media
1586 Views

4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!

Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.

Ας δούμε όμως ποια είναι τα βασικά facebook metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθούμε.

Facebook Insights1. Ρυθμός ανάπτυξης της σελίδας. Όπως αναφέρθηκε και στην εισαγωγή, είναι το πρώτο βασικό στοιχείο που πρέπει να βλέπουμε, πάντα όμως σε συνάρτηση με τον ανταγωνισμό μας. Αν για παράδειγμα άλλες, ανταγωνιστικές σελίδες, αυξάνουν τους likers ενώ εμείς παραμένουμε σταθεροί, τότε θα πρέπει να εξετάσουμε γιατί συμβαίνει αυτό. Τι κινήσεις κάνει ο ανταγωνισμός; Διαφημίζει περισσότερο από εμάς; Τι content strategy ακολουθεί και προσεγγίζει περισσότερο κόσμο;

2. Engagement Rate. Ίσως το πιο σημαντικό metrics για κάθε σελίδας αφού υποδηλώνει τη δυναμική της σελίδας ως προς τη διάδραση με το κοινό της. Ένα δυνατό engagement rate προσδίδει ώθηση στη σελίδα και αυξάνει την οργανική της κάλυψη (organic reach). Σε αντίθεση ένα χαμηλό engagement rate κάνει τη σελίδα να φαίνεται όχι μόνο “άδεια” αλλά και… “βαρετή”. Μπορείτε να υπολογίσετε το engagement rate ως εξής:

3. PTAT ή People Talking About This. Ιστορικά το συγκεκριμένο metrics έχει χρησιμοποιηθεί για την καταγραφή του awareness των σελίδων και της αλληλοεπίδρασης των χρηστών μαζί με αυτές. Είναι μία αγαπημένη “παράμετρος” για αρκετούς και δικαιολογημένα μιας και περιλαμβάνει : page likes, likes, comments, shares, check ins

4. Reach (Organic vs Paid). Ουσιαστικά μιλάμε για “κάλυψη”. Η κάλυψη κάθε post είναι άρτια συνδεδεμένη με το engagement rate – όσο μεγαλύτερη είναι η κάλυψη, τόσο δυνητικά μεγαλύτερο μπορεί να είναι το engagement rate. Υπάρχουν 2 είδη “κάλυψης” : η οργανική (organic reach) και η πληρωμένη (paid reach). Η οργανική κάλυψη αφορά στο πόσοι χρήστες που έχουν κάνει like της σελίδα είδαν το περιεχόμενο που δημοσιεύτηκε και ΚΑΤ επέκταση πόσοι φίλοι φίλων το είδαν (μετά τη διάδραση των πρώτων με το κάθε post). Πληρωμένη κάλυψη – paid reach – είναι η κάλυψη που προκύπτει μέσα από τη διαφήμιση του post στο facebook – πχ. promoted post.

Σαφώς υπάρχουν και άλλα αρκετά σημαντικά metrics που αξίζει κάποιος να παρακολουθεί για να αποτυπώσει την επιτυχία της σελίδας και των κινήσεων στο facebook και βέβαια είναι ανάλογα των στόχων / KPI’s που έχουν τεθεί εξ αρχής. Τα παραπάνω απλά κατά τη γνώμη μας είναι τα απολύτως βασικά. Σα να λέμε Μetrics 101…

Γιώργος Αναστασάκης
Digital Integration Strategist/TheBuzzFirm

Main Photo from: http://www.keepitusable.com/

In-text Photo from: connectsocialmedia.com.au



Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Social Media
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Social Media
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Social Media
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Social Media
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Social Media
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Social Media
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Social Media
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Social Media
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Social Media
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;
L’Oreal Makeup Genius: Το κινητό καθρέπτης
02 Απριλίου 2015
Social Media
L’Oreal Makeup Genius: Το κινητό καθρέπτης
Πως θα ήταν αν μπορούσαν οι γυναίκες να τεστάρουν κάθε νέο make up χωρίς την αγορά του; H L’Oreal Paris φέρνει τις νέες σειρές των προϊόντων της πιο κοντά στους καταναλωτές της.

Tags