Κατηγορίες

We are in Social
08 Οκτ
2014
Social Media SoLoΜο
8226 Views

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς

Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι χρήστες θεωρούν ότι έχοντας κάποιον friend στα κοινωνικά δίκτυα, αυτόματα έχουν το δικαίωμα να μιλήσουν σαν να πρόκειται για πραγματικό τους φίλο, ασχέτως αν δεν έχουν καν γνωριστεί με το άτομο που βρίσκεται στην «απέναντι οθόνη».

Συνεπώς για το Νο1, «Προσέχουμε το ύφος γραφής μας», όπως δηλαδή και σε φυσικό επίπεδο προσέχουμε πώς μιλάμε και τί λέμε ανάλογα τον συνομιλητή.

Για παράδειγμα, σκεφτείτε να έχετε στη λίστα των φίλων σας έναν παλιό σας καθηγητή. Αν κάποια στιγμή κάνετε chat δεν θα μπορούσατε να του απευθυνθείτε στον ενικό, ούτε να γράψετε greeklish (άλλη πονεμένη ιστορία), ούτε να στείλετε καρδούλες, τουρτίτσες, φατσόνια και λοιπές τσαχπινιές. Θα τον γεμίζατε αγκαλίτσες και λούτρινα δηλαδή αν τον βλέπατε στον δρόμο; Ή μήπως θα του φωνάζατε «που σαι συ ρε ψυχή; Χαθήκαμε ρε αλάνι, πάμε για καμιά ποτάρα;»

Which brings us to rule Νo2. Στην αντίπερα όχθη όσων αναφέρθηκαν παραπάνω, είναι το «μου μιλάνε και κάνω πως δεν ακούω/βλέπω. Αδιαφορώ πλήρως». Στον φυσικό κόσμο, όταν κάποιος που γνωρίζουμε μας χαιρετάει, ανταποκρινόμαστε. Στη χώρα μας, χαιρετιόμαστε και καλημεριζόμαστε ακόμα και με αγνώστους που μπορεί να συναντάμε στην καθημερινότητά μας (σουπερ μάρκετ, πάρκινγκ κλπ). Γιατί λοιπόν όταν μας χαιρετίσει κάποιος στον ψηφιακό κόσμο να μην ανταπoδώσουμε τον χαιρετισμό; Στο κάτω κάτω αν δεν θέλουμε επαφές, αφαιρούμε το account/ άτομο από τη λίστα μας, απλά και ξεκάθαρα. Σε κάποια media ειναι εμφανές όταν κάποιος διαβάσει το μήνυμα που του έχει αποσταλεί. Όταν λοιπόν δεν απαντάει, έστω και μονολεκτικά, ή έεεεστω με ένα ανέκφραστο (ουσιαστικά) emoji χαμόγελου, τα οποία -κακά τα ψέματα- έχουν φανεί σωτήρια σε awkward situations, είναι ξεκάθαρο πως αγνοεί τον συνομιλητή του, γεγονός που δε χαρακτηρίζεται και ως η μέγιστη διακριτικότητα/ ευγένεια…

Απαντάμε λοιπόν. Ανάλογα με το ύφος της ερώτησης/χαιρετισμού. Αν λάβουμε κάποιο προσβλητικό μήνυμα, δεν χρειάζεται να να το συζητήσουμε, ούτε να μπαίνουμε στη λογική του να βριζόμαστε διαδικτυακά. Αποκλείουμε το άτομο και όλα τελειώνουν εκεί. Αν πρόκειται για κάτι ιδιαίτερα ενοχλητικό (λόγος μίσους, ρατσισμός κλπ), αναφέρουμε το account στους διαχειριστές της εκάστοτε πλατφόρμας. Τα social media δεν είναι για ξεκατίνιασμα (σικ), δε βγάζουμε τα σώψυχά μας σε έναν τεράστιο ψηφιακο καναπέ περιμένοντας από αυτοσχέδιους ψυχο(λαγνο)λόγους να μας κάνουν γνωμάτευση ή να συνταχθούν μαζί μας. Κοινωνικοποιούμαστε, ανταλάσσουμε απόψεις, χιούμορ, ειδήσεις, γνώσεις και γνώμες. Περνάμε καλά.

Νο 3. Όταν μας εύχονται, ευχαριστούμε τον καθένα προσωπικά. Ειδάλλως ας βγάλει ο καθένας μας από μια καθημερινή γενική δημοσίευση με ένα «Χρόνια Πολλά σε όλους όσους γιορτάζουν ή έχουν γενέθλια σήμερα». Η λογική του «βαριέμαι να σας απαντήσω έναν έναν γιατί είστε πολλοί όσοι μπήκατε στον κόπο να μου στείλετε ευχές κι εγώ πρέπει να ετοιμαστώ, να κάνω τα μπωτέ μου γιατί το βράδυ έχει έξοδο» δεν χαρακτηρίζεται κόσμια. Τα «Σας ευχαριστώ όλους για τις ευχές σας» ενδείκνυνται μόνον εφόσον έχεις ευχαριστήσει και προσωπικά τον καθέναν που σου ευχήθηκε.

Νο4. Φειδωλότητα στα tags/ mentions. Καλό είναι να μην τα θυσιάζουμε όλα στον βωμό του virality. Το να ταγκάρω σε μια εξαιρετική γόβα που μου άρεσε τον παλιό μου καθηγητή που λεγαμε και παραπάνω, μόνο και μόνο γιατί αυτός έχει πολλούς φίλους και θα δει πολύς κόσμος τη δική μου δημοσίευση δεν σημαίνει πως η γόβα θα του ταίριαζε (στην τελική μπορεί ο άνθρωπος να προτιμάει τις μπαλαρίνες/ αυτό επί παραδειγματι, ήταν ένα περιττό σχόλιο- αστειάκι). Αντιστοίχως αν βρεθεί το όνομά μας να φιγουράρει σε δημοσίευση που δεν θα θέλαμε να βρισκόμαστε, ζητάμε από τον «ποστάρη» (εκ του μπροστάρης, νοικάρης, μεριοκαματιάρης, κ.α.) να μας αφαιρέσει. Ή το κάνουμε μονοι μας. Ή ελέγχουμε κι αλλάζουμε τις προσωπικές ρυθμίσεις του λογαριασμού μας και ξεμπερδέυουμε  μια για πάντα. Πάντως, σίγουρα δεν αρχίζουμε τα προσβλητικά/απειλιτικά (!) σχόλια κάτω από την δημοσίευση.

Νο5. Στο Νο5, τοποθετείται η «μάστιγα» του auto like/ auto share. Δηλαδή στον φυσικο κόσμο όταν είμαστε ετοιμόλογοι ή όταν λέμε μια έξυπνη/ αστεία (πάντα σύμφωνα με τη δική μας γνώμη) ατάκα, τι κάνουμε; Χτυπάμε επιδοκιμαστικά τον εαυτό μας στην πλάτη; Μας λέμε τι ωραία που τα λέμε και μας δίνουμε συγχαρητήρια; Δεν είναι λίγο περίεργο; Υπάρχει και πιο ωμός τρόπος να εξηγηθεί, ένα statement που έχει κυκλοφορήσει και λέει «Liking your own status is like sucking your own…» δεν το τελειώνω όμως, γιατί το κείμενο αναφέρεται σε καλή συμπεριφορά και δε θα μπορούσα να κλείσω με ανάρμοστη λέξη.

Be polite. Be kind. Be social.

Natassa Tzikou

Social Media Specialist



Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Social Media, SoLoΜο
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Social Media, SoLoΜο
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Social Media, SoLoΜο
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Social Media, SoLoΜο
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Social Media, SoLoΜο
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Social Media, SoLoΜο
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Social Media, SoLoΜο
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
26 Μαΐου 2015
Social Media, SoLoΜο
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
Twitter και Flipboard βρίσκονται σε συζητήσεις συνεργασίας και συγχώνευσης με το ποσό της αγοράς του Flipboard από το twitter να εκτιμάται στο 1 δις δολάρια.
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Social Media, SoLoΜο
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Social Media, SoLoΜο
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;

Tags