Κατηγορίες

We are in Social
18 Νοε
2014
Web Travel Marketing
1474 Views

Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;

Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση στην Booking.com είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες ξενοδόχοι αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».

Η Booking.com τους φέρνει πιο πολλούς πελάτες από ό,τι η δική τους booking engine και συνήθως περισσότερους από τις προσωπικές ενέργειες πώλησης. Αισθάνονται, συνεπώς, συνέταιροι και οικονομικά εξαρτημένοι από την μεγαλύτερη μηχανή κρατήσεων δωματίων στο διαδίκτυο και αυτό πιθανών να τους αγχώνει.

Στην αρχή είναι όλα καλά. Η Booking.com προσφέρει μακράν την πιο φιλική πλατφόρμα online κρατήσεων και καλώς «πιέζει» όλους τους ξενοδόχους να της δώσουν την καλύτερη τιμή της αγοράς. Από την άλλη οι ξενοδόχοι μπορούν να της προσφέρουν τις καλύτερες τιμές τους, όχι κατ ανάγκην μειώνοντας τις τιμές πόρτας, αλλά προσφέροντας ένα-δύο δωμάτια σε προσφορά μόνο για την Booking.com. Το deal είναι τίμιο και όλοι κερδίζουν. Οι πελάτες βρίσκουν αυτό που θέλουν σε συμφέρουσα τιμή. Οι ξενοδόχοι δέχονται κρατήσεις και η Booking.comπαίρνει την προμήθειά της.

Η διαρκώς αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου και κατ επέκταση της Booking.com, όμως, αρχίζει να πονοκεφαλιάζει τους ξενοδόχους. Μάλιστα, Ισπανοί ξενοδόχοι ήδη έχουν αρχίσει και μειώνουν τα διαθέσιμα δωμάτια online, διότι νιώθουν ότι εξαρτώνται υπερβολικά από έναν προμηθευτή, που διαρκώς τους πιέζει για χαμηλότερες τιμές, περισσότερα δωμάτια, μεγαλύτερη προμήθεια και αυστηρότερους όρους συνεργασίας.

Επίσης, από αισθητικής πλευράς, ένα ξενοδοχείο χάνει την ιδιαιτερότητά του μέσα στην πλατφόρμα της Booking.com, όπου όλα μοιάζουν το ίδιο. Παρόμοια κείμενα και φωτογραφίες, ίδια σχόλια και layout. Το πέντε αστέρων ξενοδοχείο είναι συγκρίσιμο με αυτό των τριών και αυτό το γεγονός για κάποιους μπορεί να είναι ενοχλητικό.

Σαφώς μιλάμε για τον leaderτης κατηγορίας online direct travel sales και αυτό δίνει ισχύ στον προμηθευτή και όχι στον ξενοδόχο. Κανείς δεν υποχρεώνει τον ξενοδόχο να είναι μέσα και σίγουρα είναι θετικό να τον βλέπουν εκατομμύρια χρήστες της Booking.com.

Ωστόσο, είναι αρκετοί ξενοδόχοι, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, που μπορεί να καούν όταν βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά μόνο σε ένα κανάλι πωλήσεων. Το γρήγορο χρήμα που προσφέρει η Booking.comείναι δελεαστικό, αλλά μπορεί να οδηγήσει τα ξενοδοχεία σε ένα ράλι τιμών και προσφορών, αγνοώντας τα υπόλοιπα κανάλια πωλήσεων.

Τι προτείνουμε?

Το να είσαι στην Booking.com, όπως και σε κάθε άλλη γνωστή και αξιόπιστη πλατφόρμα online κρατήσεων μόνο καλό είναι. Όμως, δεν θα πρέπει οι ξενοδόχοι να αμελήσουν τις δικές τους ενέργειες προβολής. Ένα website παραμένει το βασικό εργαλείο προβολής του ξενοδοχείου, που θα πρέπει να οδηγεί σε άμεσες online κρατήσεις χωρίς προμήθειες και κρυφές χρεώσεις σε τρίτους. Επίσης, η επένδυση στην online διαφήμιση αλλά και εν μέρει στην παραδοσιακή διαφήμιση βοηθάνε με στοχευμένη προβολή και διατηρούν τις πόρτες ανοιχτές με τα media που ήταν, είναι και θα είναι βασικοί σύμμαχοι σε κάθε στιγμή. Κάθε ξενοδοχειακό brandοφείλει να είναι παρών εκεί που ενημερώνεται και διασκεδάζει ο επόμενος επισκέπτης του.

Τέλος, είναι μεγάλο λάθος για κάθε ξενοδοχείο να παρατήσει τα δικά του ελεγχόμενα δίκτυα πωλήσεων και online προβολής, γιατί μία μέρα μπορεί να μην τα βρουν με τον «βασικό προμηθευτή» τους και να συνειδητοποιήσουν ότι η επόμενη μέρα θα είναι δύσβατη…

 

Δρ. Σταύρος Παπακωνσταντινίδης

Αρχική Δημοσίευση: wtm.gr



Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Web Travel Marketing
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Web Travel Marketing
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Web Travel Marketing
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Web Travel Marketing
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Web Travel Marketing
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Web Travel Marketing
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Web Travel Marketing
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Web Travel Marketing
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Web Travel Marketing
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;
L’Oreal Makeup Genius: Το κινητό καθρέπτης
02 Απριλίου 2015
Web Travel Marketing
L’Oreal Makeup Genius: Το κινητό καθρέπτης
Πως θα ήταν αν μπορούσαν οι γυναίκες να τεστάρουν κάθε νέο make up χωρίς την αγορά του; H L’Oreal Paris φέρνει τις νέες σειρές των προϊόντων της πιο κοντά στους καταναλωτές της.

Tags