Κατηγορίες

We are in Social
08 Νοε
2014
Social Entertainment
970 Views

Social Media Entertainment: Προς τι όλο αυτό το buzz;

Ο όρος Social Media Entertainment ή αλλιώς Social Entertainment έχει αρχίσει και συζητιέται όλο και πιο έντονα. Το γεγονός ότι περνάμε τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα κοιτώντας την οθόνη του κινητού μας (Experian Marketing, 2013) δεν έχει αφήσει ασυγκίνητη τη βιομηχανία του θεάματος.

 

Έχει περάσει η εποχή που αρκούσε ένα απλό retweet για κάποιο νέο τηλεοπτικό show. Παρατηρούμε όλο και περισσότερο την προσπάθεια τηλεοπτικών καναλιών να θέσουν το δικό τους official hashtag (πχ. #dwts5, #olypao, κλπ.) σε εκπομπές υψηλής τηλεθέασης ώστε να μπορούν να παρακολουθήσουν / καταγράψουν τη συζήτηση στα social media. Μάλιστα μερικά TV shows προωθούν την ενότητα των social media με τους παρουσιαστές να διαβάζουν on air τα tweets χρηστών κομπάζοντας περισσότερο για την απήχηση στα social media από τα νούμερα τηλεθέασης. Γιατί άραγε;

 

Η νέα τάση στo Social Media Entertainment περιλαμβάνει ατέλειωτες ώρες στο YouTube με viral videos που έτυχαν τεράστιας απήχησης όπως το Harlem Shake (εδώ το βίντεο που τα ξεκίνησε όλα) ή το Ice Bucket Challenge. Η κοινότητα των Youtubers πάει και ένα βήμα παραπάνω δημιουργώντας τους δικούς της stars μέσα από song covers και ερασιτεχνικά βίντεο. Οι χρήστες ακούν μουσική μέσα από web radios και song playlists, ανταλλάσσουν μηνύματα στο twitter, κάνουν like σε σελίδες και status updates στο facebook, ποστάρουν shelfies στο instagram και σχολιάζουν ό,τι υπάρχει στην επικαιρότητα με τον δικό τους τρόπο. Για να πετύχουν αυτή τη συνέργια μεταξύ των Social Media και των Entertainment Industries, χρειάζονται δυνατά brands ή concepts που θα προκαλέσουν τους χρήστες να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με φίλους και αγνώστους.

 

Παρακάτω αναφέρουμε μερικά παραδείγματα που βρήκαμε στο διαδίκτυο.

 

Ένα διαφορετικό παιχνίδι

Στο επιτυχημένο Playstation videogame της εταιρίας NaughtyDog “The Last of Us”, οι παίκτες μπορούν να συνδεθούν στο online mode μέσω Facebook και να δώσουν τα ονόματα των πραγματικών φίλων τους στους χαρακτήρες του παιχνιδιού δημιουργώντας ένα μοναδικό virality.

 

Popular on Facebook

Είναι πολλές οι εφαρμογές και τα παιχνίδια στα smartphones που ζητάνε από τους χρήστες να ποστάρουν τα κατορθώματά τους στο facebook, με αντάλλαγμα μερικά extra gems (διαμαντάκια) ή coins (κέρματα).

 

Στις ΗΠΑ η Netflix με την εφαρμογή της “Popular on Facebook” ανεβάζει τις top σειρές και ταινίες όχι βάσει views ή reviews αλλά βάσει των προτιμήσεων των φίλων σου! Τα brands αρχίζουν και αντιλαμβάνονται ότι δεν έχει σημασία το τι λέει ο κόσμος του διαδικτύου γενικά αλλά το τι λένε οι φίλοι των πελατών τους γι αυτά.

 

Στην εποχή του Semantic Web και Semantic Search (Σημειωτικό Διαδίκτυο – Σημειωτική Αναζήτηση) τα recommendations τύπου +1, Like, Favorite, κλπ. σε κάθε άρθρο έχουν μεγαλύτερη σημασία από το πόσο SEO friendly μπορεί να είναι η σελίδα. Δηλαδή, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να βρούμε τα κοινά σημεία με όσους γνωρίζουμε πραγματικά και εμπιστευόμαστε και όχι ό,τι μας έφερνε μέχρι τώρα η Google στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων.

 

Βέβαια αυτό μπορεί να επιφέρει μία σειρά άλλων προβλημάτων στο πως και ποιος αποφασίζει τι θα δούμε και τι όχι όπως τα λέει στην TEDx ομιλία του ο Eli Pariser με τίτλο Beware Online Filter Bubbles.

 

Social media/entertainment crossovers

Στην προσπάθεια των Brands να δημιουργήσουν μία δυναμική κοινότητα χρηστών που δεν κάνει απλά Like αλλά συμμετέχει ενεργά σε οποιαδήποτε νέα δραστηριότητα, η εφαρμογή Synthesio έχει ενώσει τα λεγόμενα social media/entertainment crossovers προσφέροντας τη δυνατότητα στους χρήστες τόσο του Facebook όσο και του Google+ να νοικιάζουν σειρές και ταινίες και βάσει αυτών να ανταγωνίζονται σε παιχνίδια γνώσεων ή δεξιοτήτων με έπαθλο την ανακήρυξή τους σε Top Class παίκτες στον κόσμο.

 

Έρευνα του Hollywood Reporter σε 750 χρήστες κοινωνικών δικτύων έδειξε ότι το 88% ήδη βλέπει το Twitter και το Facebook ως συμπληρωματικά εργαλεία στην παραδοσιακή διασκέδαση που προσφέρει η τηλεόραση. Στην ουσία η τηλεόραση εξακολουθεί και δημιουργεί ιστορίες και χαρακτήρες αλλά όλες οι marketing ενέργειες τρέχουν κυρίως στα social media. Τελικά μήπως δεν είναι ανάγκη να ψάχνουμε τι θα αντιακατστήσει τι και να κοιτάξουμε πως μπορούμε να συνδυάσουμε τα Μέσα (traditional και digital) για την καλύτερη προώθηση των ιστοριών και εμπειριών των χρηστών μας;

 

Πρόσθετα Links

5 Entertainment Brands Creating Massive Buzz With Social Media

YouTube is the Social media platform to watch this year

 

Δρ. Σταύρος Παπακωνσταντινίδης

gr.linkedin.com/in/papakonstantinidis



Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Social Entertainment
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
26 Μαΐου 2015
Social Entertainment
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
Twitter και Flipboard βρίσκονται σε συζητήσεις συνεργασίας και συγχώνευσης με το ποσό της αγοράς του Flipboard από το twitter να εκτιμάται στο 1 δις δολάρια.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Social Entertainment
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Social Entertainment
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Social Entertainment
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Social Entertainment
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Social Entertainment
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Social Entertainment
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Social Entertainment
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Social Entertainment
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;

Tags