Κατηγορίες

We are in Social
01 Δεκ
2014
Mobile Marketing Social Media SoLoΜο
1544 Views

Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή

RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.

Τι θα πει SoMoLo; Πρόκειται για όρο που χρησιμοποιείται τα τελευταία δύο χρόνια στο χώρο του marketing και αφορά την έμφαση των καταναλωτών στο Social, Mobile και Local Marketing. Δηλαδή, οι νέοι καταναλωτές δεν ικανοποιούνται με το ωραίο slogan ή τον βομβαρδισμό μηνυμάτων. Θέλουν να επικοινωνήσουν στα Social Media, να τα διαβάζουν όλα από το κινητό τους τηλέφωνο και να μαθαίνουν ό,τι συμβαίνει γύρω τους.

SOLOMO

Κάποιος βέβαια θα πει ότι δεν αλλάζουν πολλά. Marketing είναι το ένα, marketing και το άλλο. Οι λέξεις αλλάζουν. Δεν θα διαφωνήσω. Ωστόσο αυτό που αλλάζει είναι η έμφαση στο Locality, δηλαδή η χρήση των GPS και των Location Based εφαρμογών για δημιουργία νέων καναλιών επικοινωνίας και προώθησης των brands. Ουσιαστικά SoMoLo είναι ένας τρόπος σκέψης που δημιουργήθηκε λόγω των παρακάτω χαρακτηριστικών:

Η αναζήτηση γίνεται όλο και πιο social.

Από τη μία έχουμε την Google να εμφανίζει social αποτελέσματα στις αναζητήσεις και από την άλλη το Facebook να κινείται δυναμικά στον χώρο των αναζητήσεων και των στοχευμένων διαφημίσεων με εφαρμογές όπως το Atlas. Το μήνυμα στην πρώτη σελίδα του Atlas περιλαμβάνει όλα αυτά τα στοιχεία που δείχνουν τη νέα τάση στην online διαφήμιση και πως η τωρινή κατάσταση (βλ. Google Ads) δεν μπορεί να ακολουθήσει:

Today’s buyers move seamlessly between devices, channels and real-world experiences, shaping brand journeys on their own terms. But the existing advertising technology for ad serving and measurement – cookies – can’t keep up. Cookies don’t work on mobile, overstate reach and underestimate frequency, are becoming less accurate in demographic targeting and can’t easily or accurately measure the customer purchase funnel across browsers and devices or into the offline world. Atlas helps marketers reach real people across devices, platforms and publishers to target, deliver, optimize and measure advertising results. Using the power of real people, Atlas can connect online touchpoints with offline purchases to generate a new understanding about what really drives incremental reach and new sales.

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα άρθρο για τη νέα σημασία που έχει το Facebook post στην αναζήτηση σε αντίθεση με την Google.

Η έμφαση στην εικόνα

Ποτέ ξανά η έκφραση «μία εικόνα χίλιες λέξεις» δεν ήταν πιο ακριβής. Σε μία εποχή που το Instagram και το Pinterest αποκτούν φανατικούς φίλους, τα brands γίνονται πιο ανταγωνιστικά ποστάροντας μία ποικιλία εικόνων και videos από διαδικτυακά memes, infographics, videos και καλοσχεδιασμένες παρουσιάσεις.

Μία ματιά στα online stores της Apple (App store) και της Google (Google Play Store) είναι αρκετή για να διαπιστώσουμε πόσες εφαρμογές χρηστών χρησιμοποιούν την κάμερα του κινητού ως εργαλείο επικοινωνίας με την online κοινότητα. Για παράδειγμα μέσα από την εφαρμογή Foap, οι χρήστες iPhone μπορούν να ανεβάζουν σε online social πλατφόρμα τις φωτογραφίες τους από τοπία, δρώμενα, κλπ. και να βγάζουν λεφτά από τις πωλήσεις τους για διαφημιστικούς σκοπούς.

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα άρθρο του Aaron Lee για το πως μπορείτε να σχεδιάσετε μία visual στρατηγική με social media χαρακτηριστικά.

Το περιεχόμενο παραμένει κυρίαρχο

Όποιος πιστεύει ότι μπορεί να κάνει marketing χωρίς περιεχόμενο είναι γελασμένος. Το περιεχόμενο είναι αυτό που κινεί την ενέργεια. Είναι αυτό που ο κόσμος θα διαβάσει, θα αγαπήσει και θα μοιραστεί. Αρκεί να έχει αξία και να μην είναι ένα ακόμα διαφημιστικό μήνυμα.

Η καμπάνια της Volvo με τον Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ να κάνει σπαγγάτο στηριζόμενος σε δυο φορτηγά έδωσε το στίγμα πως ένα τόσο βαρύ και σοβαρό Brand όπως η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να αγαπηθεί στα social media. Ακόμα και οι παρωδίες της διαφήμισης όπως αυτήν που έκανε ο Τσακ Νόρις ήταν προς όφελος της Volvo η οποία παίρνει όλο το credit του buzz.

Volvo-e1415562264109

Το Social Shopping μεγαλώνει

Έρευνα της Focus Bari (2014) στην Ελλάδα δείχνει την ετήσια αύξηση χρήσης των κινητών συσκευών (smartphones και tablets) για αγορές. Στην πρόσφατη Black Friday του Λονδίνου, ο κόσμος είχε ενημερωθεί για τις σούπερ προσφορές της ημέρας μέσω Instagram, Twitter και Facebook λίγες ημέρες πριν το άνοιγμα των καταστημάτων. Εντύπωση προκαλεί ότι σε μία παραδοσιακά ημέρα αγορών από κατάστημα, παρατηρήθηκε τεράστια αύξηση στις online πωλήσεις.

Δείξε μου το κινητό σου…

Έρευνα της Millward Brown (2013) δείχνει ότι το 55% των κατόχων κινητών τηλεφώνων νιώθουν ότι η συσκευή τους αντανακλά τον χαρακτήρα τους. Οι έξυπνες συσκευές (τηλέφωνα, tablets) έχουν πλέον γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του χρήστη. Ποτέ ξανά δεν υπήρξε τέτοιος δεσμός εξάρτησης ανθρώπου με άλλη ηλεκτρονική συσκευή.

Αλλάζει η καταναλωτική συμπεριφορά μας ανάλογα την οθόνη;

Έρευνα της Google (2012) αποκάλυψε ότι το 66% των ερωτηθέντων πριν ψωνίσει χρησιμοποιεί διαδοχικά τις συσκευές που διαθέτει με την εξής σειρά: κινητό, tablet, laptop. Οι marketers καλούνται να βρουν τη συμπεριφορά που έχουν οι πελάτες τους πριν την αγορά και να συνδέσουν όλες τις ενέργειες με ένα κοινό στοιχείο, όπως είναι ένα hashtag ή κάποιο key visual. Η ενασχόληση με το mobile ήδη ξεπερνάει σε ενδιαφέρον και αυτό της προβολής στα social media. Η έρευνα της econsultancy έδειξε ότι το 43% των digital marketers ήδη θεωρεί πιο σημαντικό το mobile optimization από το social media engagement.

mobile_device_image3_1357333157334_1

Local;

Τα άλλα δύο είναι λίγο έως πολύ γνωστά. Το νέο στοιχείο στη SoMoLo στρατηγική λέγεται Local Marketing ή όπως κάποια ad agencies το αποκαλούν Location Marketing. Μπορεί η Amazon να προωθεί περισσότερο τις hyperlocal προσφορές της, αλλά δεν είναι αυτό που εννοούμε για Local Marketing στρατηγική.

Να δούμε μερικές ενέργειες που λαμβάνουν χώρα και πως προετοιμάζονται οι εταιρίες για τη συνέχεια:

  • Οι μεγάλοι παίκτες όπως Facebook και Google ψάχνονται με τις εφαρμογές τύπου Foursquare για να παρέχουν διαφημιστικά μηνύματα τη στιγμή που είμαστε κοντά στους διαφημιζόμενούς τους.
  • Στο Instagram δεν μοιραζόμαστε απλά φωτογραφίες αλλά πλέον έχει μπει και η επιλογή του photo map για να δείξουμε που ακριβώς τραβήχτηκε η εικόνα.
  • Siri και Google Now γίνονται όλο και πιο έξυπνοι personal assistants προτείνοντας αυτά που θα «θέλαμε» να δούμε εκεί που είμαστε (πληροφορίες κυκλοφορίας, εναλλακτικές διαδρομές, επιλογές εστιατορίου, προτάσεις εξόδου, κλπ.)

SoMoLo: Συνεργάζονται όλα μαζί;

Ασφαλώς! Όσο οι καταναλωτές θα χρησιμοποιούν τις διαθέσιμες πλατφόρμες σε social και mobile επίπεδο, η σωστή επικοινωνία μαζί τους βάσει των ενδιαφερόντων τους θα γίνεται όλο και πιο αναγκαία.

Μία ολοκληρωμένη στρατηγική που θα περιλαμβάνει Social, Mobile και Local χαρακτηριστικά μπορεί να προσφέρει εξαιρετικό όγκο πληροφοριών (big data) για τους πελάτες του κάθε brand. Μία SoMoLo στρατηγική μπορεί να μετρηθεί όχι με νούμερα πωλήσεων αλλά και με τη διάδραση χρηστών σε συγκεκριμένο περιεχόμενο, τη χρήση κινητών συσκευών, τις καταγεγραμμένες αγοραστικές συνήθειες και τα σημεία αγοράς στην πόλη.

Τι είναι τελικά SoMoLo;

Η SoMoLo δεν είναι μία τάση που ήρθε και θα φύγει. Είναι ένας τρόπος σκέψης με βασικό σκοπό την καταγραφή της πραγματικής καταναλωτικής εμπειρίας και την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών σε αυτούς που τα θέλουν, όταν τα θέλουν και όποτε τα θέλουν. Η SoMoLo δεν έχει να κάνει με την τεχνολογία. Είναι οι άνθρωποι που επηρεάζουν και εμπνέουν ειλικρινά άλλους ανθρώπους.

Video Παρουσίαση

Παρακάτω μπορείτε να δείτε την παρουσίαση που έκανα στο workshop της Ελληνικής Εταιρείας Διαδικτύου τον Οκτώβριο του 2014 περιγράφω τόσο τις τάσεις του SoMoLo όσο και επιτυχημένα case studies του εξωτερικού από brands όπως οι Nike, American Express, Jimmy Choo, Starwood και άλλες.

Δρ. Σταύρος Παπακωνσταντινίδης

Linkedin Bio



Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Mobile Marketing, Social Media, SoLoΜο
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Mobile Marketing, Social Media, SoLoΜο
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Mobile Marketing, Social Media, SoLoΜο
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Mobile Marketing, Social Media, SoLoΜο
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Mobile Marketing, Social Media, SoLoΜο
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Mobile Marketing, Social Media, SoLoΜο
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Mobile Marketing, Social Media, SoLoΜο
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Mobile Marketing, Social Media, SoLoΜο
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Mobile Marketing, Social Media, SoLoΜο
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;
L’Oreal Makeup Genius: Το κινητό καθρέπτης
02 Απριλίου 2015
Mobile Marketing, Social Media, SoLoΜο
L’Oreal Makeup Genius: Το κινητό καθρέπτης
Πως θα ήταν αν μπορούσαν οι γυναίκες να τεστάρουν κάθε νέο make up χωρίς την αγορά του; H L’Oreal Paris φέρνει τις νέες σειρές των προϊόντων της πιο κοντά στους καταναλωτές της.

Tags