Κατηγορίες

We are in Social
15 Απρ
2015
SEO | SEM | PPC | Web Design
718 Views

Search Engines War: Ποιος θα κερδίσει την Google

Πολλοί ζήλεψαν τη δόξα της Google και δοκίμασαν να την ξεπεράσουν ανεπιτυχώς. Στη μάχη των των μηχανών αναζήτησης (Search Engines War) υπάρχουν η Google και οι άλλοι. Αυτό το μονοπώλειο μπορεί να φοβίζει μία μερίδα κόσμου αλλά κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι για πάνω από μία δεκατία η Google καινοτομεί διαρκώς παραμένοντας μπροστά από τον ανταγωνισμό της.

Πρόσφατα, η CEO της Yahoo Marissa Mayer έκλεισε συμφωνία που με τη Microsoft, με σκοπό να κατασκευάσει μια νέα μηχανή αναζήτησης για τη Yahoo. Την προηγούμενη εβδομάδα οι δυο εταιρίες υπέγραψαν συμφωνία η οποία ορίζει ότι η Yahoo θα εξαρτάται από τη Microsoft μόλις για το 51% της έρευνας και της αναζήτησης διαφημίσεων.

Η Mayer θα μπορούσε να αναθέσει το υπόλοιπο 49% στη Google και να βγάλει ίσως λίγα περισσότερα χρήματα. Κάτι τέτοιο όμως δεν συνέβη. Αντιθέτως, λέγεται πως η Mayer θεωρεί ότι μπορεί να «επιτεθεί» στη Google πιο άμεσα. Πώς; Σύμφωνα με την ίδια, Yahoo έχει καλύτερο αλγόριθμο. Σίγουρα όλα είναι πιθανά. Η ιστορία όμως μας έχει διδάξει ότι πολλές είναι οι εταιρίες που έχουν επιχειρήσει να εκθρονίσουν τη Google στον τομέα της αναζήτησης, χωρίς όμως επιτυχία.

Ακολουθούν μερικά από τα σημαντικότερα παραδείγματα:

Microsoft

search_engines1

H Microsoft κυκλοφόρησε την beta έκδοση της δικής της μηχανής αναζήτησης το 2005. Η ολοκληρωμένη έκδοση κυκλοφόρησε το 2009 και φέρει το όνομα Bing, προηγουμένως γνωστή ως «MSN Search» κι έπειτα «Windows Live Search».

Με δυο λόγια, η εταιρία εργάζεται για περισσότερο από μια δεκαετία στον συγκεκριμένο τομέα. H Microsoft έχει παροχές δισεκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο από κέρδη και ταμειακά διαθέσιμα, έχει ιδρύσει ένα αφοσιωμένο ερευνητικό κέντρο που απαρτίζεται από καταξιωμένα άτομα καθώς και ένα κέντρο δεδομένων που είναι σε θέση να επεξεργαστεί δισεκατομμύρια συνδέσμους, να κάνει αναζήτηση και να δώσει αποτελέσματα μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Το αποτέλεσμα; Το Bing κατέχει σχεδόν το 30% της αγοράς των ΗΠΑ αν συμπεριλάβουμε και όλες τις ιστοσελίδες της Yahoo, και 20% αν συμπεριλάβουμε μόνο τις ιστοσελίδες της Microsoft. Σε παγκόσμιο επίπεδο το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 8% για Bing και Yahoo μαζί, ενώ ένα 4% για το Bing μόνο.

Μεταξύ του 2005 και του 2013 η εταιρία έχασε 12,36 δις δολάρια στην προσπάθειά της να ξεπεράσει τη Google.

DuckDuckGo

search_engines2

Η DuckDuckGo είναι μια μηχανή αναζήτησης που διαφοροποιείται εκ βάθρων από τη Google, καθώς δεν παρακολουθεί τους χρήστες της με κανένα τρόπο. Επί της ουσίας αυτό που κάνει είναι να μεταφράζει αποτελέσματα από άλλες πηγές όμως το Bing, η Wikipedia, η Google κα και παρουσιάζει στους χρήστες της τα ίδια αποτελέσματα. Δεν αποθηκεύει τις διευθύνσεις IP των χρηστών και δεν χρησιμοποιεί cookies εκτός εάν αυτό είναι απαραίτητο.

Ιδρύθηκε το 2006. Τη Δευτέρα ξεπέρασε τις 9 εκατομμύρια αναζητήσεις σε μία μέρα για πρώτη φορά από την δημιουργία της. Για να καταλάβουμε τη διαφορά μεταξύ των μηχανών αναζήτησης αναφέρουμε πως η Google φτάνει αυτόν τον αριθμό σε περίπου 3 λεπτά και 45 δευτερόλεπτα.
Blekko

search_engines3Η συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης υποσχόταν καλύτερα αποτελέσματα από εκείνα της Google, εξαιρώντας περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας από τις λεγόμενες «φάρμες περιεχομένου» και άλλες αναξιόπιστες πηγές. Συγκέντρωσε περισσότερα από 60 εκατ. δολάρια από επενδυτές της Silicon Valley όπως ο Marc Andreessen και ο Ron Conway, αλλά δεν κατάφερε να απογειωθεί.

Το Μάρτιο η ΙΒΜ εξαγόρασε περιουσιακά στοιχεία της Blekko και έκτοτε η μηχανή αναζήτησης δεν υπάρχει πλέον στο διαδίκτυο.
Wolfram Alpha

search_engines4Κυκλοφόρησε το 2009 και η λειτουργία της θυμίζει αρκετά τη Blekko, καθώς συγκεντρώνει δεδομένα από πηγές όπως η Wikipedia, αλλά μπορεί επίσης να απαντήσει και σε μαθηματικά προβλήματα άμεσα. Αντί να παραπέμπει τον χρήστη σε κάποια άλλη ιστοσελίδα, παρουσιάζει κατευθείαν τα αποτελέσματα. Χρησιμοποιήθηκε από το Bing και από τη Siri της Apple και ουσιαστικά είναι ένα εξειδικευμένο προϊόν.

Σήμερα, διατίθενται αμέτρητες μηχανές αναζήτησης για κάθε είδους έρευνα, από γενικές όπως το Amazon μέχρι και πιο εξειδικευμένες όπως η CC Search.

Ίσως εκεί ποντάρει και η Marissa Mayer. Μια γενικευμένη μηχανή αναζήτησης είναι πολύ πιο εύκολο να κατασκευαστεί από μια ειδικευμένη, όπως λόγου χάρη η Yahoo Finance, που αφορά στα ερωτήματα οικονομικής φύσεως ή η Yahoo Sports, που περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικές με τον αθλητισμό.

Η Mayer επιπλέον ανέφερε ότι η εταιρία έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην αναζήτηση μέσω κινητού τηλεφώνου που αφορά προσωπικά δεδομένα, όπως για παράδειγμα το email, παρά ιστοσελίδες. Ο συγκεκριμένος τύπος αναζήτησης αφορά εντελώς διαφορετικό τύπο επενδύσεων από τις κλασικές μηχανές αναζήτησης.

Αν η Mayer επιθυμεί να ξεπεράσει τη Google με έναν γενικευμένο αλγόριθμο, τότε σίγουρα θα πρέπει να κάνει κάτι που κανείς άλλος δεν έχει καταφέρει μέχρι τώρα.

Πηγή : sofokleous.gr 



Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
SEO | SEM | PPC | Web Design
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
26 Μαΐου 2015
SEO | SEM | PPC | Web Design
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
Twitter και Flipboard βρίσκονται σε συζητήσεις συνεργασίας και συγχώνευσης με το ποσό της αγοράς του Flipboard από το twitter να εκτιμάται στο 1 δις δολάρια.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
SEO | SEM | PPC | Web Design
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
SEO | SEM | PPC | Web Design
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
SEO | SEM | PPC | Web Design
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
SEO | SEM | PPC | Web Design
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
SEO | SEM | PPC | Web Design
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
SEO | SEM | PPC | Web Design
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
SEO | SEM | PPC | Web Design
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
SEO | SEM | PPC | Web Design
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;

Tags


Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /home3/socializers/public_html/wp-includes/functions.php on line 3297