Κατηγορίες

We are in Social
18 Μάι
2015
Social Entertainment
898 Views

Geolocation: Περί GPS, wifi, check in και άλλων δαιμονίων

Για το Geolocation δεν έχουν γραφτεί ακόμα πολλά. Δεσμευόμαστε να το κάνουμε. Διαβάσαμε στην Εφημερίδα Συντακτών από τη Βάλια Καϊμάκη το παρακάτω άρθρο-άποψη και μας άρεσε πολύ. Το αναδημοσιεύουμε αυτούσιο όπως πρέπει.

Ο εντοπισμός της γεωγραφικής μας θέσης δεν είναι απλώς μια τεχνολογική δυνατότητα. Είναι το μέλλον της τεχνολογίας, λαμπρό γι’ αυτήν, λιγότερο λαμπρό για εμάς

Πολύ σπάνια βάζω στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την «τοποθεσία» μου. Κι αν θέλω να ανεβάσω καμιά φωτογραφία από ταξίδι, τη βάζω συνήθως μεταχρονολογημένα. Ο πρώτος λόγος είναι ότι την ώρα που είμαι κάπου μακριά (είτε βόλτα είναι είτε ταξίδι) προσπαθώ να ευχαριστιέμαι τη στιγμή.

Αν είναι δυνατόν να κλείσει και το κινητό, ακόμα καλύτερα, όχι να ασχολούμαι συνέχεια μαζί του. Θυμάστε την τρέλα που είχε πιάσει τους χρήστες με το Foursquare, που όλοι έβαζαν το πού βρίσκονται, γίνονταν δήμαρχοι και δεν ξέρω τι άλλο; Πέρασε κι αυτό, αλλά γενικά διακρίνω μια έντονη τάση κοινοποίησης της τοποθεσίας.

Ο δεύτερος λόγος είναι πως δεν πιστεύω ότι πρέπει να ξέρουν «οι φίλοι μου» πού βρίσκομαι τη συγκεκριμένη στιγμή. Αν είναι τόσο σημαντικό για κάποιο λόγο, στέλνω τις φωτογραφίες σε προσωπικά μηνύματα.

Ωστόσο, η τοποθεσία στην οποία βρισκόμαστε είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά και της σημερινής αλλά και της τεχνολογίας τού αύριο.

Με βάση την τοποθεσία μας, η τεχνολογία προσαρμόζεται πάνω μας, γίνεται πιο χρήσιμη, αποκτά τη δική της νοημοσύνη.

Στις προχωρημένες εφαρμογές, ανάλογα με την τοποθεσία μας μπορούμε να βρούμε, ακόμα και σ’ ένα άγνωστο μέρος, πού έχει τον καλύτερο καφέ, πού έχει σούπερ μάρκετ ή ποιο είναι το κοντινότερο βενζινάδικο.

Για παράδειγμα, η τεχνολογία του Foursquare είναι τόσο εξελιγμένη που δεν χρειάζεται να κάνουμε κοινοποίηση. Το λογισμικό ξέρει (μέσω GPS, Wi-Fi και Bluetooth) ακριβώς πού βρισκόμαστε, αν είμαστε μέσα στο καφέ ή απλώς περνάμε από το πεζοδρόμιο. Μια άλλη εφαρμογή για συσκευές iOS, το Dark Sky, στέλνει ειδοποίηση μόλις είναι να βρέξει, ανάλογα με το πού βρισκόμαστε.

Το Google Now, για android, σου βγάζει την κάρτα επιβίβασης μόλις φτάσεις στο αεροδρόμιο και σου λέει πού είναι ο πίνακας ανακοινώσεων των πτήσεων.

Παρ’ όλα αυτά, δεν αντιστέκομαι στον πειρασμό όλες τις φορές. Καμιά φορά ενδίδω (και ευτυχώς) ειδικά όταν η στιγμή είναι επαγγελματική.

Αλλωστε δεν ξεχνάμε, στο Facebook και τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν βάζουμε τίποτα που δεν θα έμπαινε σε πρωτοσέλιδο εφημερίδας αν θέλουμε να προστατέψουμε την ιδιωτικότητά μας.

Ομως, πόση από αυτήν είμαστε διατεθειμένοι να «παραδώσουμε»; Τι αποκαλύπτουμε για τον εαυτό μας; Σε ποιον παραχωρούμε το ιστορικό της ζωής μας;

Ολες οι παραπάνω υπέροχες εφαρμογές κρατάνε στη μνήμη τους το τι έχουμε κάνει και κατόπιν το πουλάνε σε διαφημιστές.

Κι αν οι περισσότεροι έχουμε μάθει να ζούμε με το στοχευμένο μάρκετινγκ, την ώρα που σερφάρουμε για παράδειγμα, δεν έχουμε κανέναν έλεγχο για το πού θα μπορούσαν να πάνε επιπλέον τα στοιχεία. Μήπως στην τράπεζα, ας πούμε; Ή στην Εφορία (τι κάνει αυτή στα μαγαζιά αφού δεν έχει χρήματα);

Μια πρόσφατη μελέτη του Carnegie Mellon University έδειξε ότι η τοποθεσία ενός χρήστη καταγράφεται από τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί κατά μέσο όρο 10.000 φορές μέσα σ’ ένα μήνα.

Αν τα δεδομένα αυτά συνδυαστούν με τα δεδομένα που αποθηκεύουμε στο υπολογιστικό νέφος, απολύτως τίποτα από τη ζωή μας δεν μένει για τη φαντασία. Είναι όλη στο φως, χωρίς μάλιστα υποκλοπή τηλεφωνημάτων ή emails.

Υπάρχει βέβαια και η λύση να κλείσουμε το GPS, το Wi-Fi και το 3G και να μη χρησιμοποιούμε ποτέ εφαρμογές που να εντοπίζουν την τοποθεσία μας. Δηλαδή τις περισσότερες… Να κρυφτούμε, κάπως, δηλαδή.

Διαλέγουμε και παίρνουμε, ανάλογα με τον χαρακτήρα και τις ανάγκες μας. Απλώς, όπως θα έχετε βαρεθεί ίσως να ακούτε, ας γνωρίζουμε τουλάχιστον τι συμβαίνει για να μπορούμε να αποφασίζουμε μόνοι μας.

Συντάκτης: Βάλια Καϊμάκη

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών



Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Social Entertainment
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
26 Μαΐου 2015
Social Entertainment
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
Twitter και Flipboard βρίσκονται σε συζητήσεις συνεργασίας και συγχώνευσης με το ποσό της αγοράς του Flipboard από το twitter να εκτιμάται στο 1 δις δολάρια.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Social Entertainment
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Social Entertainment
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Social Entertainment
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Social Entertainment
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Social Entertainment
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Social Entertainment
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Social Entertainment
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Social Entertainment
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;

Tags


Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /home3/socializers/public_html/wp-includes/functions.php on line 3297