Κατηγορίες

We are in Social
Content Μarketing
641 Views

Οι marketers με νοοτροπία campaign-launch, έχουν μόνο να χάσουν.

Tου Γιώργου Αναστασίου

Στην μυθική δεκαετία του ’60 οι marketers είχαν να κάνουν μια εύκολη δουλειά: Εάν είχαν ένα προϊόν για να πουλήσουν δεν έκαναν τίποτα άλλο παρά να προσλάβουν τον Don Draper για να δημιουργήσει μια διαφήμιση. Ο Μπαμπάς θα έβλεπε την διαφήμιση στην εφημερίδα, η Μαμά και τα παιδιά από την τηλεόραση και το προϊόν θα ήταν στο σπίτι μετά την επόμενη επίσκεψή τους στο κοντινό πολυκατάστημα. Η δουλειά του marketing executive ήταν να αγοράσει την διαφήμιση και μάλιστα ήταν πολύ καλός σ’ αυτό.

Αργότερα, στην δεκαετία του ’90, οι καλύτεροι marketers στον κόσμο ήταν πλέον experts στο να ξεκινούν την μια διαφημιστική καμπάνια μετά την άλλη, οδηγώντας την ανάπτυξη σπουδαίων παγκόσμιων εμπορικών σημάτων.

Σήμερα όμως οι marketers κάνουν κάτι πολύ διαφορετικό και πάρα πολύ δύσκολο. Για να είσαι σήμερα αποτελεσματικός δεν αρκεί το launch προϊόντων και brands. Οφείλεις και να τα διαχειριστείς. Αυτό είναι μια θεμελιώδης διαφορά στην νοοτροπία και απαιτεί μια τεράστια αλλαγή στον τρόπο που οι εταιρείες δομούνται, διοικούνται, προσλαμβάνουν, επενδύουν και προσεγγίζουν το marketing. 

Οι πιο αποτελεσματικές πρωτοβουλίες του σημερινού marketing ακολουθούν έναν παρόμιο τύπο: Μια εταιρεία δημιουργεί μια ψηφιακή εμπειρία για τους καταναλωτές, που κατά κάποιο τρόπο βελτιώνει την ζωή τους και ακολούθως τους συνδέει με το brand. Η εμπειρία αυτή σχεδιάζεται για να είναι εύκολη και ελκυστική να μοιραστεί. Αμέσως μετά διαφήμιση στην τηλεόραση, outdoor, search, social, display, όλα για να οδηγήσουν τον καταναλωτή στην εμπειρία αυτή. Αυτή η high-profile campaign, ως προσέγγιση, λειτουργεί για οποιαδήποτε εταιρεία με ένα mobile app, ένα e-commerce site η μια social media παρουσία.” 

Το κέρδος εδώ για τους marketers είναι ότι οι τύποι των ψηφιακών εμπειριών που είναι επιτυχείς και αξίζουν την κοινή χρήση, δεν είναι microsites ή one-off καμπάνιες. Στην γλώσσα του marketing το κέρδος είναι οποιαδήποτε πλατφόρμα συνεχούς δέσμευσης. Σε πιο πρακτικό επίπεδο είναι ψηφιακές ενέργειες που απαιτούν συνεχή διαχείριση. Οι επιτυχημένες ιστοσελίδες και εφαρμογές πρέπει να είναι ενεργά διαχειριζόμενες, αυστηρά διατηρηταίες και συνεχώς βελτιούμενες με συνεχή διερεύνηση για το τι λειτουργεί και τι όχι. Οι καλύτερες ψηφιακές εμπειρίες προκύπτουν από επαναληπτικές βελτιώσεις με βάση την πραγματική χρήση.

Οι περισσότεροι σημερινοί marketers δεν είναι εξοικιωμένοι με την διαχείριση και την ανάπτυξη των ψηφιακών εμπειριών που δημιουργούν. Είναι “κολλημένοι” στην, ελπίζω όχι αιώνια, νοοτροπία campaign-launch. Ξεκινούν μια εφαρμογή, το ξεχνούν γιατί πρέπει να προχωρήσουν στο επόμενο και μετά αναρωτιούνται γιατί κανείς δεν χρησιμοποιεί την εφαρμογή. Οι εταιρικοί προϋπολογισμοί συχνά επιδεινώνουν το πρόβλημα, αφού πάντα υπάρχει χρήμα για το new cool thing. Ένας φαύλος κύκλος, όπου η έλλειψη δέσμευσης αποθαρρύνει στην συνέχεια τις μελλοντικές επενδύσεις.

Είτε το γνωρίζουν είτε όχι, οι marketers σήμερα ανταγωνίζονται startups τα οποία έχουν τους τρόπους να προσεγγίζουν αποτελεσματικά την αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Οι εδραιωμένες εταιρείες έχουν και τους πόρους και το κίνητρο να είναι εξ ίσου δημιουργικές. Για ν’ αλλάξεις όμως συμπεριφορές πρέπει να αγκαλιάσεις ένα ανάλογο ήθος ανάπτυξης.

Ξεκίνα λοιπόν την επόμενη καμπάνια σου για μια νέα μεγάλη ψηφιακή εμπειρία, αλλά ταυτόχρονα σχεδίασε τον προϋπολογισμό σου και διαχειρίσου την ομάδα σου με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτρέπει στην εμπειρία να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Η ψηφιακή εμπειρία που βασίζεται σε εκστρατείες είναι πραγματικά επιτυχημένη μόνον όταν υπάρχει προσεκτική διαχείριση και έχει την συνεχή υποστήριξη ώστε να μετατρέψει τους καταναλωτές σε έμπειρους καταναλωτές που με την ψυχή τους θέλουν να ασχοληθούν επανειλημμένα με κάτι. Και μάλλον να καταθέσουν και τον οβολόν τους…

Πηγή: cronus.avakon.me

ΥΓ: Το διαβάσαμε στο προσωπικό blog του Γιώργου Αναστασίου και με την άδεια δικαιωμάτων της Creative Commons θεωρήσαμε χρήσιμο να το αναδημοσιεύσουμε.




Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Content Μarketing
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Content Μarketing
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Content Μarketing
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Content Μarketing
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Content Μarketing
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Content Μarketing
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Content Μarketing
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Content Μarketing
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
26 Μαΐου 2015
Content Μarketing
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
Twitter και Flipboard βρίσκονται σε συζητήσεις συνεργασίας και συγχώνευσης με το ποσό της αγοράς του Flipboard από το twitter να εκτιμάται στο 1 δις δολάρια.
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Content Μarketing
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;

Tags