Κατηγορίες

We are in Social
Cybersociety
597 Views

Ημερολόγιο ενός πελάτη, συνεργάτη και φίλου

whisky-cigar-smoking-glass-photography-whiskey-wine-selective-coloring-cigars-ice-1393344
Διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον και με ιδιαίτερη συγκίνηση το άρθρο-κατάθεση ψυχής του Αποστόλη. Με αφορμή αυτό θα ήθελα και εγώ να γράψω τρεις ιστορίες με κοινό παρονομαστή την αλληλοεκτίμηση και τον αμοιβαίο σεβασμό.

 

Ο πελάτης

Στα 27 μου είχα την τύχη και την τιμή να μου ανατεθεί μία σημαντική θέση στην ξενοδοχειακή επιχείρηση Καψή. Δεν είχα πολλά χρόνια που είχα επιστρέψει από τις ΗΠΑ με τα πτυχία μου φρέσκο-κορνιζαρισμένα στον τοίχο για να καμαρώνουν οι γονείς. Μόλις είχα ολοκληρώσει και τις στρατιωτικές μου υποχρεώσεις και ξεκίναγα δειλά να μπαίνω στον επαγγελματικό στίβο.

 

Πριν από μερικά χρόνια ο Ηλίας Χ. με είχε παρακινήσει να πάω να σπουδάσω στην Αμερική. Στην επιστροφή μου στην πατρίδα ο ίδιος ως μέντορας και φίλος συνεχίζει να μου κάνει μόνο καλό. Με συστάσεις σε διάφορα κολέγια και μετά στα ξενοδοχεία Καψή διακρίνει σε μένα κάτι. Δεν έχω παρά να τον επιβεβαιώσω ότι δεν έχει κάνει λάθος στην εμπιστοσύνη του στο πρόσωπό μου.

 

Στα 27 μου λοιπόν, στα μέσα Απριλίου του 2007, αποφασίζω να πάω να δω την πρώτη μου έκθεση τουρισμού στην Ελλάδα. Περιπλανώμενος στους διαδρόμους της έκθεσης Τουριστικό Πανόραμα και ψάχνοντας να βρω το βηματισμό μου σε ένα νέο και εντυπωσιακό επαγγελματικό χώρο, σταμάτησα σε ένα έντονο πορτοκαλί περίπτερο με μερικά νέα καλοντυμένα παιδιά. Ο πρώτος που ρωτάω μου λέει ότι είναι ο διευθυντής και με κοιτάει με έκπληξη όταν του λέω ότι έχω τη θέση του υπεύθυνου επικοινωνίας και μάρκετινγκ του ομίλου Καψή.

 

Η κουβέντα μας είναι από την πρώτη στιγμή ουσιαστική. Δεν με είδε ποτέ σαν τον μικρό που δεν ξέρει τι του γίνεται και ας μην ήξερα τότε τι μου γινόταν… Θυμάμαι να του αναφέρω πόσο σημαντικό θεωρούσα να ξεκινήσω το πλάνο μου από τη δημιουργία ενός μοντέρνου website που θα λειτουργούσε σαν hub για την εταιρία και τα ξενοδοχεία της. Σε εποχές που ακόμα πολλοί θεωρούσαν απαραίτητη τη συμμετοχή των ξενοδοχείων σε καταλόγους και ταξιδιωτικά περιοδικά, εγώ προσπαθούσα να μάθω περισσότερα για τα sites και το digital marketing.

 

Στο πρώτο ραντεβού στο γραφείο μου του εξηγώ τις σκέψεις μου και πριν προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε συζήτηση μου ζητάει δύο πράγματα. Έναν παγωμένο φραπέ και αν μπορεί να καπνίσει. Ποτέ δεν τον ρώτησα τι σκέφτηκε εκείνη την ημέρα όταν τον είδα να προσπαθεί να πάρει τη δουλειά. Ήταν τέτοιο το πάθος του και τόση η αγάπη του για την ΕΛΕΔ που με κέρδισε από την πρώτη στιγμή. Χωρίς πωλησιακά κολπάκια, χωρίς υποσχέσεις και ψευτιές. Με σεβάστηκε και με εκτίμησε.

 

Τους επισκέφτηκα στην Πετρούπολη. Σε ένα μικρό γραφείο που έσφυζε από ζωή και ελπίδα. Μου έδειξαν την πρότασή τους και από εκεί ξεκίνησαν όλα. Για να μην το κουράζω, το σάιτ ήταν μόνο η αρχή. Η ΕΛΕΔ μεγάλωσε και μαζί της μεγάλωσα κι εγώ. Άλλαξε γραφεία και κάθε νέος υπάλληλος που έμπαινε γινόταν φίλος μου. Κάναμε πολλά και ίσως να είχαμε κάνει πολύ μεγαλύτερα πράγματα αν… (Ας το αφήσω αυτό το κομμάτι).

 

Ο συνεργάτης

Κάποια στιγμή οι καταστάσεις ήρθαν έτσι ώστε να δεχτώ μία πρόταση ανεπίσημης συνεργασίας από την ΕΛΕΔ. Σαν φίλοι και συνεργάτες σκεφτήκαμε με τον Αποστόλη την Web Travel Marketing (wtm) για να παρέχουμε υπηρεσίες digital marketing αποκλειστικά σε τουριστικές επιχειρήσεις. Δεν μας βγήκε όπως τη θέλαμε κυρίως από δικό μου λάθος. Δεν πίστεψα στον εαυτό μου. Δεν ένιωσα έτοιμος να πουλήσω expertise. Δεν το προσπάθησα όσο έπρεπε. Παρά ήμουν διακριτικός όπως μου είχε πει ο Αποστόλης. Και κάπως έτσι το μοντέλο συνεργασίας άλλαξε χωρίς ωστόσο να αφήσουμε την wtm στην τύχη της. Άλλωστε κάθε ενέργεια με επίκεντρο το τουριστικό μας προϊόν ως χώρα και ως επαγγελματίες οφείλουμε να το φροντίζουμε. Το μέλλον θα δείξει…

 

Ο φίλος

Ακόμα και τότε, όταν η επαγγελματική μας σχέση δοκιμάστηκε, κρατήσαμε τη φιλία μας. Σε αυτό το διάστημα έμαθα πολλά από ιδιαίτερους ανθρώπους που με βοήθησαν να γίνω καλύτερος. Εργάστηκα σε άλλες εταιρίες διαφήμισης και επικοινωνίας έχοντας πάντα ως σταθερή εργασία το κολέγιο και τους φοιτητές μου. Ό,τι και αν έκανα είχα πάντα στα αγαπημένα μου το site της ΕΛΕΔ να παρακολουθώ τις δουλειές τους. Χαιρόμουν με τις επιτυχίες τους. Στεναχωριόμουν με τις δυσκολίες τους.

 

Σε μια απρόσμενη στιγμή λαμβάνω email από ένα πανεπιστήμιο στη Μέση Ανατολή αν θα με ενδιέφερε να εργαστώ εκεί. Ήταν έκπληξη για όλους το ότι αποφάσισα να φύγω το 2014 όταν έδειχναν τα πράγματα να βελτιώνονται. Με εμένα να δουλεύω πολύ και παντού, τη γυναίκα μου να έχει μία ασφαλή εργασία και να περιμένουμε το δεύτερο παιδάκι μας πήραμε την απόφαση να φύγουμε. Με πόνο καρδιάς και βλέποντας τι έγινε από το 2014 μέχρι σήμερα, τελικά μπορώ να πω ότι αποδείχτηκε μάλλον σοφή επιλογή.

 

Η σχέση μου με την ΕΛΕΔ δεν άλλαξε. Ακόμα και από μακριά ξεκινήσαμε το socializers.gr με σκοπό να κρατήσουμε επαφή. Θα ήθελα να γράψω κι άλλα αλλά δεν ξέρω αν ενδιαφέρουν τους πολλούς. Ίσως κάποια πράγματα να μείνουν μεταξύ της οικογένειας.

 

Ξέρω πως ό,τι και αν αποφασίσει να κάνει η οικογένεια της ΕΛΕΔ θα είμαι εκεί. Σαν φίλος, συνεργάτης και πελάτης. Στα ατέλειωτα καπνισμένα meeting, στους παγωμένους καφέδες, στα χαμόγελα και τις στεναχώριες, στα πλάνα στο χαρτί, στις μεγάλες ελπίδες και στις μικρές παρεξηγήσεις, θέλω να είμαι κοντά τους.

 

Αυτό από μόνο του κάτι λέει.

 

Με αγάπη,

 

Σταύρος




Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
26 Μαΐου 2015
Cybersociety
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
Twitter και Flipboard βρίσκονται σε συζητήσεις συνεργασίας και συγχώνευσης με το ποσό της αγοράς του Flipboard από το twitter να εκτιμάται στο 1 δις δολάρια.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Cybersociety
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Cybersociety
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Cybersociety
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Cybersociety
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Cybersociety
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;

Tags