Κατηγορίες

We are in Social
Cybersociety
417 Views

Social Media: ψεύτικη ζωή – αληθινός θάνατος!

get a lifeΔιαβάσαμε στο Tvxs.gr ένα εξαιρετικό άρθρο της Ιφιγένειας Κοντού με τίτλο Social Media Get a Life: ψεύτικη ζωή – αληθινός θάνατος! Πόσες αλήθειες βρίσκουμε σε αυτό το κείμενο για το βαθμό που έχουν επηρεάσει τη ζωή μας τα κοινωνικά δίκτυα. Διαβάστε το και θα καταλάβετε.

Πριν από λίγες μέρες, σε ένα προάστιο του Παρισιού, μια δεκαεννιάχρονη κοπέλα μετέδωσε live την αυτοκτονία της. Έπεσε σ’ ένα τρένο στον σταθμό Egly, μπροστά στο κινητό της το οποίο είχε βάλει να καταγράψει ολόκληρη τη φρικτή σκηνή. Smart phone – εφαρμογή Periscope – ανάρτηση ή μάλλον live αναμετάδοση μέσω twitter.

 Έξυπνο κινητό – κουτό κορίτσι, μπορεί να σκεφτεί κανείς.

Εκ των υστέρων, μάθαμε ότι η κοπέλα είχε πέσει θύμα βιασμού [αυτό δικαιολογεί ίσως σε κάποιον βαθμό, την κακή ψυχολογική της κατάσταση] και ήθελε να αφήσει κάποιο μήνυμα σε όσους θα έβλεπαν την αυτοκτονία της [ενδεχομένως να ήθελε να τιμωρήσει έτσι και τον βιαστή της, ίσως και τον εαυτό της, ποιος ξέρει;]. Σύμφωνα με τους  New York Times, στο υλικό που είναι πλέον στη διάθεση της αστυνομίας, κάποιοι χρήστες που έχουν καταλάβει τι σκοπεύει να κάνει, όχι μόνο δεν προσπαθούν να την εμποδίσουν αλλά την ενθαρρύνουν κιόλας!

Η κοπέλα δυστυχώς δεν ήταν η πρώτη που αξιοποίησε κατ’ αυτόν τον τρόπο την εφαρμογή Periscope. Είχε προηγηθεί ένας νεαρός 21 ετών ο οποίος μετέδωσε ζωντανά την αυτοκτονία του με όπλο [πρωτοπόρος]. Άλλα εγκλήματα όπως ο πρόσφατος βιασμός μιας 17χρονης από τον σύντροφό της, είναι ακόμη πιο συνηθισμένα. Πριν από έναν περίπου χρόνο, ένας γάλλος δημοσιογράφος είχε καταγγείλει ότι είχε δει στο Periscope, χρήση κοκαϊνης, τραυματισμούς, αυτο-ακρωτηριασμούς κι άλλες βίαιες  πράξεις, live και όχι μόνο.

Τι γίνεται;

Χρησιμοποιούμε μόλις δώδεκα χρόνια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και φτάσαμε κιόλας σ’ αυτό το σημείο; Μέχρι πρότινος ο εθισμός στα social media [FADfacebook addiction disorder] μας έκανε να μιλάμε για χαμένο χρόνο – χαμένο αυτοέλεγχο – χαμένη κοινωνικότητα, τώρα μιλάμε και για χαμένες ζωές. Κυριολεκτικά. Όχι ότι το Periscope και η μαμά – εταιρία του: το twitter προκαλούν τις αυτοκτoνίες αλλά πάντως, τις μεταδίδουν live. Έστω και άθελά τους. Μετά τον θάνατο της κοπέλας , το twitter ερωτήθηκε αλλά απέφυγε να κάνει την παραμικρή δήλωση με το πρόσχημα ότι πρόκειται για «προσωπικό» θέμα κι επικαλέστηκε την προστασία προσωπικών δεδομένων. [Πόσο προσωπικό είναι ένα θέμα που μεταδόθηκε δημόσια;]

Το ερώτημα ανοίγει χαλαρά τον ασκό του Αιόλου: πόσο προσωπική είναι η προσωπική μας δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Μήπως «εξομολογούμαστε» [όπως στην τόσο εύστοχη γελοιογραφία] προσωπικά δεδομένα: σκέψεις, συναισθήματα, όνειρα, αναμνήσεις… τα οποία γίνονται μεμιάς βούκινο;

Δεν βαριέσαι…ίσως πει κανείς. Μήπως είναι αλήθεια όλα όσα λέμε στο facebook και στα άλλα social media; Να ένα άλλο ενδιαφέρον ερώτημα: πόσο αληθινές είναι οι ζωές μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Πόσο αληθινές είναι οι αντιδράσεις μας; Οι χαμογελαστές φατσούλες, οι ροζ καρδούλες, τα χιλιάδες like με τον αντίχειρα σε αγκύλωση; [σιγά μην είναι…] Πόσο αληθινές είναι οι υπέροχες στιγμές που μοιραζόμαστε με τους διαδικτυακούς φίλους μας; Πόσο αληθινοί είναι τελικά οι «φίλοι» μας;

Θυμάται κανείς τον Jose Αngel Taboada ή αλλιώς «Διογένη του Αλκάμπρε»; Ήταν 51 ετών  και ζούσε μόνος του, βρώμικος και παραμελημένος,  χωρίς ρεύμα, χωρίς νερό, ανάμεσα σε σκουπίδια και άχρηστες παλιατζούρες που μάζευε. Πέθανε ακόμη πιο μόνος, ολομόναχος. Πριν από έναν περίπου μήνα.

Ο  άνθρωπος είχε περισσότερους από 3.500 «φίλους» στο facebook στο οποίο ζούσε μια άλλη ζωή, με άλλο όνομα και άλλη προσωπικότητα. Σε αυτή τη virtual ζωή, ήταν δημοφιλής και τραβούσε την προσοχή με τα σχόλιά του. Κανένας από τους «φίλους» του στο facebook  [από το οποίο ήταν εξαρτημένος] δεν μπορούσε να υποψιαστεί την αθλιότητα της πραγματικής του ζωής.

Ωστόσο, μια «φίλη» του από το facebook ήταν εκείνη που τον αναζήτησε όταν συνειδητοποίησε ότι δεν τον είχε δει για κάποιες μέρες… Αν δεν τον αναζητούσε, θα ήταν ακόμη ένα αταυτοποίητο πτώμα στο μνήμα με τον αριθμό 113…

Ζούμε και πεθαίνουμε πλέον στα social media. Στο facebook, στο Instagram, στο twitter. Το θέμα είναι ότι ενώ ζούμε ψεύτικες ζωές, βιώνουμε πλέον αληθινούς θανάτους. Πόσο καλύτερα θα ήταν αν γινόταν το αντίστροφο.

Πηγή: tvxs.gr




Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Cybersociety
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
26 Μαΐου 2015
Cybersociety
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
Twitter και Flipboard βρίσκονται σε συζητήσεις συνεργασίας και συγχώνευσης με το ποσό της αγοράς του Flipboard από το twitter να εκτιμάται στο 1 δις δολάρια.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Cybersociety
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Cybersociety
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Cybersociety
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Cybersociety
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;

Tags