Κατηγορίες

We are in Social
Web Travel Marketing
477 Views

Web Travel Marketing automation και το παράδειγμα του Ντουμπάι

dubaiΠότε ξεκινάει το ταξίδι; Ο ξενοδόχος θα απαντήσει ότι ξεκινάει από την άφιξη. Ο καταστηματάρχης θα πει ότι ο τουρισμός ξεκινάει μόλις δει τον τουρίστα στο μαγαζί. Ο ΕΟΤ θα καταγράψει την άφιξη στη χώρα ή στον τόπο επιλογής.

Κάποιοι θα πουν από όλα τα παραπάνω. Για τον επισκέπτη, όμως, το ταξίδι ξεκινάει από πολύ πιο νωρίς. Ξεκινάει από την ερώτηση «Που πάμε φέτος;»

Ζούμε στην εποχή του Web Travel Marketing automation και το ερώτημα «που θα πάμε φέτος» γίνεται όλο και πιο σύνθετο.

Πόσες μέρες θέλουμε ή μπορούμε να πάμε διακοπές;

Πόσα χρήματα διαθέτουμε;

Που θα μείνουμε;

Κλείνουμε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο; Nοικιάζουμε σπίτι ή μένουμε σε σπίτι γνωστού;

Από που κλείνουμε;

Ίντερνετ, Booking, Airbnb, Trivago, γνωστός του γνωστού, παλαιότερη εμπειρία, κλπ.

Τι θα ψάξουμε;

Θα επισκεφτούμε την ιστοσελίδα. Θα ψάξουμε να διαβάσουμε σχόλια επισκεπτών. Θα ρωτήσουμε φίλους αν ξέρουν κάτι.

Οι ερωτήσεις του επισκέπτη είναι πολλές και διαφορετικές σε κάθε στάδιο του ταξιδιού. Στην ορολογία marketing το λέμε customer journey. Δηλαδή, ποια είναι τα βήματα που ακολουθεί ο καταναλωτής από την επιθυμία μέχρι την τελική αγορά και το after sales;

Το παράδειγμα του Ντουμπάι για το Web Travel Marketing automation

Πρόσφατα έκανα ένα οικογενειακό ταξίδι αναψυχής στο Ντουμπάι και μου έκανε εντύπωση το πως το ξενοδοχείο αξιοποίησε στο έπακρο τις πληροφορίες που έλαβε από την κράτησή μου. Σε κάθε στάδιο του “ταξιδιού” μου ήταν εκεί.

Μετά την κράτηση

Γνωρίζοντας την ημέρα άφιξης, άρχισα να λαμβάνω teasers για το Ντουμπάι και το ξενοδοχείο. Έλαβα σειρά email για τα αξιοθέατα που πρέπει να συμπεριλάβω στο πρόγραμμά μου, χρήσιμες πληροφορίες για τη χώρα, συμπληρωματικές υπηρεσίες που μπορώ να απολαύσω στο ξενοδοχείο, κλπ. Επίσης, μιας και από την κράτηση φαινόταν ότι ταξιδεύω με την οικογένειά μου, οι πληροφορίες που λάμβανα ήταν σχετικές με το τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά στο ξενοδοχείο. Όλα μελετημένα. Σχεδόν μας είχαν ταξιδέψει εκεί ένα μήνα νωρίτερα.

Λίγο πριν την άφιξη

Ακριβώς μία ημέρα πριν την άφιξη στο ξενοδοχείο έλαβα email καλωσορίσματος λέγοντάς μου ότι σε 24 ώρες θα απολαμβάνω το διάσημο πρωινό του ξενοδοχείου. Ασφαλώς οι φωτογραφίες και τα κείμενα ήδη με έβαζαν μέσα στο χώρο του εστιατορίου. Πάντα σε προσωπικό τόνο και πάντα ένα μήνυμα τη φορά.

Κατά τη διαμονή 

Με την άφιξή μας, πέρα από τα κλασικά γράμματα της διεύθυνσης και το μήνυμα στην τηλεόραση του δωματίου, πάλι έλαβα email καλωσορίζοντάς μας και υπενθυμίζοντας να μοιραστούμε την πρώτη μας εντύπωση με τους φίλους μας στα social media. Μέχρι και έτοιμο ψηφιακό καρτ ποστάλ είχαν για instant share σε facebook, twitter, instagram και pinterest. Προσέξτε τη λεπτομέρεια. Το Linkedin απουσιάζει μιας και ο λόγος ταξιδιού ήταν αναψυχής και όχι επαγγελματικός.

Επιπλέον, κατά τη διαμονή το ξενοδοχείο έδινε την εντύπωση ότι ήταν συνέχεια δίπλα μας, ή για να είμαι πιο ακριβής ήταν στο τηλέφωνό μας. Κάτι σαν ψηφιακή ρεσεψιόν που θα απαντήσει τα πάντα και για ό,τι προκύψει.

Αμέσως μετά από την αναχώρηση 

Το ταξίδι δεν τέλειωσε με την αναχώρησή μας από το ξενοδοχείο. Πάλι έλαβα ένα θετικό email ευχαρίστησης για την επιλογή μου να μείνουμε στο ξενοδοχείο τους. Το customer survey ήταν άμεσο και εύκολο να απαντηθεί. Με τη συμμετοχή μου στην έρευνα ικανοποίησης λάμβανα πόντους για την επόμενη κράτηση. Όλα προσεκτικά μελετημένα και τίποτα στην τύχη.

Πολύ μετά από τη διαμονή

Η επικοινωνία με το ξενοδοχείο συνεχίζεται και πολύ μετά τη διαμονή μας. Πάντα με διακριτικό και όχι κουραστικό τρόπο ενημερώνομαι για νέες προφορές, θεματικές περιόδους (πχ. Πάσχα) και πολλά που δεν με αφήνουν απλά να το προσπεράσω. Ποτέ δεν στέλνουν τη διαφήμισή τους. Πάντα θα στείλουν κάτι χρήσιμο. Ο ορισμός του news value σε email.

Τελικές σκέψεις

Κάποιοι μπορούν να πουν ότι όλο αυτό το το προσωπικό παράδειγμα δεν αποτελεί αυθεντική φιλοξενία και δεν αντικαθιστά αυτό που έκαναν και κάνουν οι ξενοδόχοι να περνούν χρόνο και να γίνονται φίλοι με τους πελάτες τους.

Δεν διαφωνώ. Τίποτα δεν αντικαθιστά την πραγματική ανθρώπινη επικοινωνία. Ωστόσο, στην κλίμακα του καθενός, το παραπάνω παράδειγμα μπορεί να προσφέρει ιδέες και σκέψεις για το πως ένα ξενοδοχείο μπορεί να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό του και να κάνει χρήση του ανθρώπινου δυναμικού του και της τεχνολογίας μέσω το web travel marketing automation.

Σταύρος Παπακωνσταντινίδης




Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Web Travel Marketing
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
26 Μαΐου 2015
Web Travel Marketing
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
Twitter και Flipboard βρίσκονται σε συζητήσεις συνεργασίας και συγχώνευσης με το ποσό της αγοράς του Flipboard από το twitter να εκτιμάται στο 1 δις δολάρια.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Web Travel Marketing
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Web Travel Marketing
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Web Travel Marketing
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Web Travel Marketing
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Web Travel Marketing
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Web Travel Marketing
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Web Travel Marketing
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Web Travel Marketing
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;

Tags


Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /home3/socializers/public_html/wp-includes/functions.php on line 3297