Κατηγορίες

We are in Social
Cybersociety
491 Views

Νomophobia: Ασύνδετοι συνδεδεμένοι

teens-textingΣτο ξεκίνημα το πήραμε στα χέρια μας για να μιλάμε με την οικογένεια και τους φίλους μας. Κόστιζε τότε το λεπτό και την σκεφτόμασταν την κλήση. Σιγά σιγά, όμως, μπήκε στη ζωή μας και έγινε κομμάτι της καθημερινότητας και της διασκέδασής μας.

Πρώτα με τα παιχνίδια και μετά με τη μουσική και το ραδιόφωνο. Αρχίσαμε να βγάζουμε φωτογραφίες και βίντεο. Να φυλακίζουμε το παρόν με hashtag και να μοιραζόμαστε σκέψεις και στιγμές. Όχι απαραίτητα με τους φίλους μας αλλά και με πολλούς άλλους που δεν γνωρίζουμε και ούτε πρόκειται να μάθουμε.

Η συνήθεια

Το έχουμε παντού. Στο γραφείο, στο αμάξι, στο κρεβάτι, στην τουαλέτα ακόμα και μέσα στη θάλασσα αν είναι αδιάβροχο. Κάνουμε τα πάντα για να είναι ευτυχισμένο στα χέρια μας. Φροντίζουμε να είναι πάντα γεμάτη η μπαταρία του μην ξεμείνουμε και νιώσουμε μόνοι. Έχει πλέον γίνει κομμάτι του σώματός μας αλλά και του μυαλού μας. Εκεί αποθηκεύουμε τα πάντα. Τηλέφωνα, διευθύνσεις, ονόματα, σημεία που παρκάραμε το αμάξι, σκέψεις, ιδέες, κλπ. Σκύβουμε από πάνω του ευλαβικά. Φοβόμαστε μην το γρατζουνίσουμε, το σπάσουμε ή Θεός φυλάξει μην το χάσουμε.

Οι παρέες

Μας διέλυσε τα στέκια. Παλιά πηγαίναμε σε συγκεκριμένα μαγαζιά γιατί ξέραμε ότι όλο και κάποιον θα πετύχουμε. Τώρα θέλουμε dropped pins για σιγουριά. Βγαίνουμε έξω και περνάμε περισσότερο χρόνο κοιτάζοντάς το από το να μιλάμε μεταξύ μας. Βρίσκουμε περισσότερο διασκεδαστικό έναν διάλογο στο WhatsApp ή στο Viber. Αμελούμε το τώρα και ζούμε το πριν και το μετά. Δείχνουμε φωτογραφίες που βγάλαμε στο παρελθόν και λόγω ενοχών, φωτογραφίζουμε το παρόν για να το δείχνουμε ή και ακόμα και να το δούμε (!!!) αργότερα.

Η οικογένεια

Ως γονείς, το χρησιμοποιούμε σαν σύγχρονη πιπίλα για να ησυχάζουμε τα παιδιά μας. Αποτελεί την εύκολη λύση για τις μοναχικές στιγμές μας. Και δυστυχώς αυτές έχουν γίνει πολλές. Πολεμάμε την αμηχανία μας χαϊδεύοντας την οθόνη του με την προσμονή μόλις ανοίξει να τρέξουμε να ανοίξουμε τις αγαπημένες μας εφαρμογές. Ψάχνουμε αδηφάγα να μάθουμε τα νέα των «φίλων» μας ενώ θα μπορούσαμε απλώς να τους ρωτήσουμε.

Παραφράζοντας τον Σαμαράκη που έγραψε «Ποτέ άλλοτε οι στέγες  των σπιτιών των ανθρώπων δεν ήταν τόσο κοντά η μία στην άλλη, όσο είναι σήμερα. Και ποτέ άλλοτε οι καρδιές των ανθρώπων δεν ήταν τόσο μακριά η μία από την άλλη, όσο είναι σήμερα» θα μπορούσα να γράψω τώρα ότι «ποτέ άλλοτε δεν ήμασταν τόσο φίλοι και όμως τόσο ξένοι μεταξύ μας».

Η nomophobia

Είμαι κι εγώ ένας από τους πολλούς που πάσχουν από nomophobia, no mobile phobia. Βλέπω τα παιδιά μου και τη σχέση τους με την τεχνολογία και με τρομάζει το αύριο. Το να τους το πάρω από τα χέρια δεν δίνει λύση. Θα το βρουν μπροστά τους αργά ή γρήγορα. Δεν το δαιμονοποιώ. Δεν αποτελεί το κουτί της Πανδώρας. Δεν είναι η αρχή όλων των κακών που μας βρήκαν. Έχει πολλά καλά και αυτό είναι που με ανησυχεί περισσότερο. Πως θα ήταν η καθημερινότητά μας χωρίς αυτό;

Η λύση; 

Είμαστε εξαρτημένοι αλλά τι μπορούμε να κάνουμε; Το έχει γράψει όμορφα και η φίλη μου η Ρένια στο υπέροχο blog της reniagoes.com στη ζωή χωρίς κινητό «Γι” αυτό λοιπόν, το ξανασκέφτομαι: μήπως δεν πρέπει να πάρω ξανά κινητό; μήπως να κρατήσω την αναπάντεχη ελευθερία που μου χαρίστηκε; Και ναι, το ξέρεις κι εσύ κι εγώ, ότι αυτό είναι ένα ρητορικό ερώτημα, οπότε να το θέσω αλλιώς: Μήπως να θυμάμαι πόσο ωραία είναι η ζωή χωρίς κινητό και να φροντίσω από δω και πέρα να το περιορίσω όσο μπορώ;»

Σταύρος Παπακωνσταντινίδης




Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Cybersociety
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Cybersociety
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Cybersociety
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Cybersociety
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
26 Μαΐου 2015
Cybersociety
Twitter και Flipboard: Ο γάμος του 1 δις δολαρίων
Twitter και Flipboard βρίσκονται σε συζητήσεις συνεργασίας και συγχώνευσης με το ποσό της αγοράς του Flipboard από το twitter να εκτιμάται στο 1 δις δολάρια.
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Cybersociety
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Cybersociety
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;

Tags