Κατηγορίες

We are in Social
Mobile Marketing
166 Views

Τι gamification παίζεις;

Ο όρος Gamification ακούστηκε για πρώτη φορά το 2010 και αφορά τη χρήση τεχνικών και μεθόδων που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Τι είναι όμως το gamification και πως παίζεται; Gamification είναι η ενσωμάτωση μηχανισμών παιχνιδιού σε ένα περιβάλλον μη παιχνιδιού. Το πιο κλασικό παράδειγμα είναι η εφαρμογή Foursquare που κατάφερε να μας βάλει στο παιχνίδι του check in σε διάφορα σημεία με μοναδικό κίνητρο να γίνουμε δήμαρχοι των αγαπημένων μας σημείων.

Δεν υπάρχει πιο ευχαριστημένος πελάτης από τον πελάτη που διασκεδάζει με το brand σας. Και επιπλέον, στην εποχή των social media και των online reviews, δεν υπάρχει καλύτερος διαφημιστής από τον ευχαριστημένο πελάτη.

Όλο και περισσότερες εταιρίες αντιλαμβάνονται τη σημασία του lovebrand και προσπαθούν όχι απλώς να επικοινωνήσουν το προϊόν τους αλλά να δημιουργήσουν το κατάλληλο περιβάλλον ώστε οι καταναλωτές τους να διασκεδάζουν με το προϊόν και να μοιράζονται τη χαρά της επιτυχίας τους στα social media.

To gamification (ελληνιστί παιχινοδοποίηση) είναι μία έννοια που ακόμα δεν έχουμε δει την πλήρη αξιοποίησή του στην ελληνική αγορά κυρίως λόγω κόστους. Αυτό συμβαίνει γιατί πέρα από την ιδέα θα πρέπει να να υποστηριχθεί τεχνικά από μία πλατφόρμα που θα είναι φιλική και διασκεδαστική. Πόσα και πόσα παιδιά μαθαίνουν ιστορία όχι διαβάζοντας βιβλία αλλά παίζοντας Assassin’s Creed ή Civilization.

Σκεφτείτε την εφαρμογή της έννοιας του Gamification στον ξενοδοχειακό χώρο, στα αυτοκίνητα ή στη λιανική που οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αγαπήσουν ένα brand και να είναι πιστοί σε αυτό. Αντί απλώς να είναι παθητικοί χρήστες και επισκέπτες των σελίδων μας, προσθέτοντας στοιχεία παιχνιδιού όπως τον ανταγωνισμό, την επιδεξιότητα και την ανταμοιβή, μπορείτε να τους ενεργοποιήσετε να ασχοληθούν περισσότερο με το brand, να πορωθούν μαζί του και να προσπαθούν να μαζέψουν περισσότερους πόντους έναντι των άλλων καταναλωτών.

Ας δούμε ενδεικτικά μερικές εφαρμογές του.

Gamification στην εσωτερική επικοινωνία

Η Ford ήθελε να εκπαιδεύσει τους πωλητές της και να δώσει κίνητρα για αύξηση των πωλήσεων των αυθεντικών ανταλλακτικών. Μέσω εφαρμογής gamification ζήτησε από τους εργαζόμενους στον ελέυθερο χρόνο να παίξουν ένα παιχνίδι που θα είχαν το δικό τους ψηφιακό συνεργείο και θα προσθέτουν εξαρτήματα στα αμάξια τους.

nitro_ss_1_ford

Gamification στην εκπαίδευση

Ένα από τα πιο «διάσημα» παραδείγματα της εφαρμογής της παιχιδοποίησης στην ανώτατη εκπαίδευση είναι και αυτό που ανέπτυξε ο Lee Sheldon, καθηγητής στο Rensselaer Polytechnic Institute. Μετέτρεψε τους πόντους που κέρδιζαν οι σπουδαστές σε εμπειρία, τους βαθμούς σε επίπεδα και δημιούργησε avatars των σπουδαστών. Το αποτέλεσμα ήταν να αυξηθεί κατακόρυφα η συμμετοχή και η παρουσία των σπουδαστών στο μάθημα και το υλικό που παρήγαγαν να είναι πολύ καλύτερης ποιότητας (Laster, 2010). Οι διαδικτυακές πλατφόρμες Khan Academy και CodeAcademy παροχής μαθημάτων χρησιμοποιούν μία σειρά από μηχανισμούς παιγνιδιών όπως πόντους και κονκάρδες για να επιβραβεύσουν τους συμμετέχοντες για την ολοκλήρωση των μαθημάτων τους. Οι συμμετέχοντες αισθάνονται ότι μαθαίνουν διασκεδάζοντας. Δεν αντιμετωπίζουν τα μαθήματα ως «δουλειά» ή «υποχρεωτική άσκηση για το σπίτι».

Τέλος, δείτε παρακάτω μία ελληνική εφαρμογή gamification στην εκπαίδευση που διδάσκει τα παιδιά ιστορία όπως το διαβάσαμε στο http://eclass101.weebly.com/blog/gamification και λέγεται «Το τραγούδι της φωτιάς».

2384447_orig2280647_orig648982_orig6762295_orig8101600_orig
Εσείς τι gamification θα παίξετε;

Socializers.gr




Leave a Reply







Δημοφιλή

Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
08 Οκτωβρίου 2014
Mobile Marketing
Social Vivre: 5 βασικοί κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς
Σήμερα που κοινωνικοποιούμαστε μέσω internet, οι κανόνες καλής ψηφιακής συμπεριφοράς, μοιάζουν να είναι σχεδόν απαραίτητοι. Πώς απαντάμε, τι λέμε, πως ευχαριστούμε ακομα και πότε μπλοκάρουμε, όλα αποτελούν κώδικα ψηφιακής συμπεριφοράς, ή αλλιώς… Social Vivre.
Τι είναι Content Marketing
01 Οκτωβρίου 2014
Mobile Marketing
Τι είναι Content Marketing
Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
10 Νοεμβρίου 2014
Mobile Marketing
Mommy Bloggers Daddy Bloggers στην Ελλάδα
Αποτελούν ένα δυναμικό κοινό της blogging κοινότητας και είπαμε να μαζέψουμε μερικές διευθύνσεις και συστάσεις με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο γραφής. Πάμε να δούμε τις mommy bloggers και τους daddy bloggers στην Ελλάδα.
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
27 Σεπτεμβρίου 2014
Mobile Marketing
Το marketing στην εποχή του Transmedia Storytelling
Ο όρος “Transmedia Storytelling” τοποθετεί την ιστορία στο κέντρο της επικοινωνιακής ενέργειας και κάνει χρήση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, ψηφιακών και μη, για να την αφηγηθεί.
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
24 Οκτωβρίου 2014
Mobile Marketing
4 Key Facebook Metrics που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείς!
Αλήθεια πως μπορείς να καταλάβεις αν η σελίδα του brand σου στο facebook είναι επιτυχημένη; Αρκεί μόνο η αύξηση των “φίλων”; Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ότι η πεποίθηση / έννοια πολλών πελατών για αύξηση των φίλων είναι “λάθος” τακτική αλλά σίγουρα ο ρυθμός αύξησης των φίλων μίας σελίδας – και κυρίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές – είναι σίγουρα μια παράμετρος που πρέπει να παρακολουθούμε όταν δραστηριοποιούμαστε στα social media και ιδιαίτερα στο facebook.
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
01 Δεκεμβρίου 2014
Mobile Marketing
Γνωρίστε τον SoMoLo καταναλωτή
RIP Digital Marketing! Ήρθε η ώρα της SoMoLo (ή για κάποιους SoLoMo) στρατηγικής. Η λογική του digital marketing που μέσα από διάφορα κανάλια (websites, social media, email, banners, newsletters) προωθεί και «σπρώχνει» διαφημιστικά μηνύματα στο internet απλά δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο παλαιότερα.
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
18 Νοεμβρίου 2014
Mobile Marketing
Η Booking.com γεμίζει το ξενοδοχείο μου. Είναι καλό αυτό;
Έχετε ξανακούσει ξενοδόχους να είναι εν μέρει προβληματισμένοι γιατί πουλάνε πολύ μέσω Booking.com; Κάθε κράτηση είναι μία ευχάριστη είδηση, αλλά κάποιοι επαγγελματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ένα «πρόβλημα».
Είναι ηθικό το Native Advertising;
29 Σεπτεμβρίου 2014
Mobile Marketing
Είναι ηθικό το Native Advertising;
Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
21 Οκτωβρίου 2014
Mobile Marketing
Linkedin profile: 7 φωτογραφίες που πρέπει να αποφύγεις
Στο LinkedIn δεν υπάρχει χώρος- και νόημα- για χαριτωμενιές. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες προφίλ του. Ποιές είναι οι φωτογραφίες που δεν πρέπει επουδενί να χρησιμοποιούνται στο LinkedIn; Τι πρέπει να προσέξετε για το Linkedin profile σας;
L’Oreal Makeup Genius: Το κινητό καθρέπτης
02 Απριλίου 2015
Mobile Marketing
L’Oreal Makeup Genius: Το κινητό καθρέπτης
Πως θα ήταν αν μπορούσαν οι γυναίκες να τεστάρουν κάθε νέο make up χωρίς την αγορά του; H L’Oreal Paris φέρνει τις νέες σειρές των προϊόντων της πιο κοντά στους καταναλωτές της.

Tags